O TYM, JAK OTWORZYĆ SIĘ NA MŁODYCH. EFEKTY BURZY MÓZGÓW W ASFALT RECORDS
Nie do końca zostało wyjaśnione, jakie są konkretne zasady, które powinny rządzić stereotypową firmą chcącą być kojarzoną z młodością i targetowaną młodemu odbiorcy. Asfalt Records w pięciu, bardzo konkretnych krokach postanowiło to przeanalizować.
Krok 1. „Huston, mamy problem…”
Z targetowaniem marki jest jak z życiem. Zajrzyj do szafek w swojej kuchni, dokładnie przejrzyj półki w lodówce. Jeśli przeważają świeże owoce i warzywa, a na półkach z napojami jest więcej butelek oleju niż czegoś innego, wiedz, że stało się z Tobą coś dziwnego. Należy odwrócić ten trend. Kup kilka litrów coca-coli i kilo czipsów. Wybieraj ciężkostrawnie, kalorycznie i koniecznie nie ku Twojemu zdrowiu. Takie tam, dobre rady, na dobry początek.
Krok 2. Oszukaj przeznaczenie
Okazuje się, że maksyma „z kim się zadajesz, takim się stajesz” z czasem zaczyna nabierać coraz większego sensu. W szczególności, gdy zaobserwujesz, że Twoi znajomi starzeją się równie szybko, a czasami nawet szybciej niż Ty. „Skoro oni są starzy jak ja i udają młodych, to to samo będę robić ja” – pomyślał jeden z Brand Managerów. Dlatego na dobry początek załóż profil na starej, poczciwej Sympatii i wyjdź do modnego klubu (o tym, jaki jest modny klub jest w Twojej okolicy dowiesz się od znajomych Twoich dzieci). Zacznij otaczać się ludźmi młodszymi od siebie. Dopiero wieczorem, na miejscu, dowiesz się, gdzie tak naprawdę warto bywać w internecie. Swoją drogą ta wiedza przyda Ci się kolejnego dnia, set-upując targetowanie kampanii na modne lokacje. Prawda, że warto?
Krok 3. Czas na małe tête-à-tête
Wychodzisz z domu… Co dalej? Zanim to nastąpi, wpierw pomyśl o odświeżeniu garderoby. Ma być modnie i oryginalnie. Zacznij od spodni podartych na kolanach i wynaciąganych swetrach. Podartych i wynaciąganych celowo, gwoli zrozumienia, bo grunt, to wyróżnić się z tłumu, nie ważne jak i czym. „Czy to samo mogę zastosować w marketingu?” Ależ oczywiście, że tak! Wystarczy, że obrazisz jakąś grupę społeczną, polaryzując ludzi „śmiesznymi” memami o wyborcach np. lewicy czy tam prawicy, a statystyki na Twoich social mediowych kanałach wytorpedują do góry. Dzięki temu Twój Manager osobiście pogratuluje ci w mailu otwartym do całego zespołu, a Ty dostaniesz dodatkowy kosz owoców w ramach owocowego poniedziałku. Prawda, że brzmi to dobrze?
Krok 4. W rozmowach tudzież w komunikacji swojej marki zacznij używać zwrotów, którymi młodzi ludzie posługują się w konkretnych sytuacjach.
Ten ruch spowoduje, że otoczenie zacznie traktować Ciebie jak swojego ziomka. Ważnym jest na wstępie, aby zamiast „cześć” mówić „eluwina”. Z kolei chcąc wydusić z siebie coś w stylu „jesteś wyjątkowa” lub „jesteś wyjątkowy”, lepiej powiedzieć np. „laska, niezła z Ciebie alternatywka”. Jeśli natomiast jesteś Junior Marketing Managerem po 35 roku życia, koniecznie w nowym copy oraz w SEO kilkukrotnie użyj młodzieżowego słowa roku. Nie tylko poczujesz się pewniej, ale i Twoje morale w firmie wzrosną. Zobaczysz, że nawet sam o sobie pomyślisz: „ja to jednak jestem jak kameleon, w trymiga łapię nowe trendy, hehe”. Prawda, że brzmi to lepiej?
Krok 5. “Co, gdy wracam po całym dniu z etatu?” – mamy odpowiedź
Wszystko zależy od tego, ile tak naprawdę masz czasu. Od razu zaznaczamy, że my również nie wiemy co robić w sytuacji, kiedy ma się dużo czasu, ale jeśli jesteś wykończony / wykończona, to może warto dołączyć do… jakiegoś serwera Minecraft? Z autopsji gwarantujemy, że po kilku tygodniach spędzonych w taki właśnie sposób zdecydowanie zauważysz różnicę. Gdyby jednak Twojemu partnerowi bądź Twojej partnerce Twoja “nowa pasja” jakoś za bardzo nie odpowiadała (a bo sterta śmieci rośnie, a bo coś tam), po prostu zaszyj się w drugim pokoju i powiedz, że jesteś na video-callu z Niemcami i musisz się skoncentrować, bo niemieckiego uczyłeś / uczyłaś się dawno temu.
Swoją drogą, założyliśmy serwer Minecraft ponieważ tak wynikało z naszej ostatniej burzy mózgów. Badania fokusowe przeprowadzone na reprezentatywnej grupie kilku osób wskazały, iż młodzi ludzie coraz częściej utożsamiają się z gamingiem i tym samym osobowościami gamingowymi, a z racji rosnącej wartości całej branży nie tylko w ujęciu globalnym, ale także i w Polsce, trend ten będzie w najbliższym czasie będzie postępować, co jednocześnie stworzy idealne warunki ku implementacji działań pogłębiających współpracę branży muzycznej z gamingową, tworząc jedno, wspólne środowisko dostarczające odbiorcy multikanałowy kontent. Więcej wskazówek do znalezienia na naszym serwerze (login: asfaltrecords.msvr.pl).