ZNAMY PIERWSZYCH ARTYSTÓW UP TO DATE FESTIVAL!

ZNAMY PIERWSZYCH ARTYSTÓW UP TO DATE FESTIVAL!

ZNAMY PIERWSZYCH ARTYSTÓW UP TO DATE FESTIVAL!

Na mniej niż dwa miesiące do tegorocznej edycji Up To Date Festival organizatorzy ogłosili pierwszą część line-upu. To 20-stu artystów, których usłyszymy w dniach 3-4-5 września 2021 r. w Białymstoku!

Wśród ogłoszonych dziś artystów znaleźli się:

⦁ DJ PYTHON
DJ Python AKA Brian Pineyro od 2016 roku nieprzerwanie podbija sceny w Nowym Jorku. Znany ze swoich produkcji zarówno jako DJ Python, jak również DJ Wey, Pineyro udowodnił, że jest mistrzem i wszechstronnym producentem. Niezależnie od tego, czy jest to zamglony lo-fi house i techno, ambient czy breakbeat, wszystko do tej pory było absolutnym złotem, a dzięki występom w najbardziej prestiżowych klubach i festiwalach na całym świecie przyszłość nowojorczyka wydaje się być świetlaną.

⦁ BELMONDO
Belmondo, Belmondawg, Młody G z Gdyni, Belmondziarz, Bojkot, Młody G, Młody Sarmata – bez względu na ksywkę to jedna z najbarwniejszych postaci polskiej rap sceny. Konstruktor nośnych, zabawnych i zaskakujących linijek, z których wiele trafiło do potocznego języka. 25 czerwca br. ukazał się jego najnowszy, a właściwie pierwszy solowy krążek pt. “Hustle As Usual”. Z tym materiałem usłyszycie go we wrześniu na UTDF.

⦁ BENIOVSKA
Beniovska – DJ-ka, realizatorka dźwięku i artystka dźwiękowa z Trójmiasta, obecnie mieszkająca w Warszawie. Znana jest zarówno ze swoich klubowych, połamanych setów, jak i kompozycji eksperymentalnych. Prezentowała swoją twórczość m.in. na festiwalu Unsound w Krakowie, 17. Przeglądzie Sztuki Survival we Wrocławiu oraz Collective TV Boiler Room. Regularnie występuje w ramach Canti Spazializzati – cyklu warsztatowo-koncertowego poświęconego teoriom i praktykom muzyki eksperymentalnej.
⦁ CIGNOL LIVE
Urodzony w Wielkiej Brytanii, dubliński producent, Cignol, w swoich produkcjach odwołuje się do electro, techno, acidu oraz IDM-u z lat 80-90 XX w., ale z dodanym i właściwym sobie specyficznym smakiem. Dzięki niedawnym zabójczym wydawnictwom w Unknow To The Unknown, Orson, 2020 Vision, Lunar Disko, Exalt Records i Distant Worlds zyskał reputację jednego z wiodących na scenie electro.
⦁ DEFEKT LIVE
DeFekt live (znany również jako Matthew Flanagan) to niestrudzony orędownik „prawdziwego” electro i techno, stale szlifujący ich dźwięk w oparciu o instrumenty analogowe. Żywo zafascynowany sprzętem i występami na żywo, przez co z pewnością na długo pozostanie w pamięci białostockiej publiczności.
⦁ DJRUM b2b OM UNIT
Djrum to uznany artysta undergroundowy o niebywałej umiejętności zręcznego łączenia różnych gatunków, od jazzu, hip hopu i dubstepu aż po ambient i techno. Tę płynność w poruszaniu się pomiędzy gatunkami można poczuć w muzyce Djruma, a lista gatunków, których w niej dotyka, jest obszerna: techno, ambient, modern classical, jazz, electronica, broken beat, samba, dubstep, jungle, footwork, DnB, triphop, gabber i electro. OM Unit, czyli Jim Coles, to znacząca i pionierska postać w kręgach muzyki elektronicznej ostatniej dekady. Po twórczym dziesięcioleciu eksperymentowania z dźwiękiem Coles przyjął w 2009 roku rolę Om Unit i od tego czasu angielski producent stara się rzucać wyzwanie swojej publiczności, wykraczając poza granice gatunków i stylów, które do tej pory eksplorował.

⦁ EVIGT MÖRKER LIVE
Evigt Mörker zaczął tworzyć muzykę w 1996 roku, otoczony przez gęste leśne krajobrazy i rodzinę żywo zainteresowaną muzyką. Po działalności w zespołach rockowych i punkowych, to właśnie muzyka elektroniczna na zawsze zmieniła jego postrzeganie tej formy wyrazu artystycznego. Poszukuje dźwięków o enigmatycznych i hipnotycznych właściwościach. Spotkanie z prężnie rozwijającą się szwedzką sceną techno pod koniec lat 90-tych XX wieku stworzyło grunt pod jego przyszłe kompozycje muzyczne. W 2013 roku założył swoje własne wydawnictwo, w ramach którego wydał trzy EP-ki, które zostały docenione przez słuchaczy i krytyków. Ponadto blisko współpracował z takimi wytwórniami jak Northern Electronics czy Semantica. Jego muzyka jest opisywana jako silnie związana z tradycją szwedzkiej melancholii, ale nigdy bez poczucia zbawienia czającego się w cieniu.

⦁ LAURA BCR
Laura BCR rezydentka Het Magazijn w Hadze. Jej własne produkcje po raz pierwszy ujrzały światło dziennie w 2020 roku i znalazły się na obu wyróżniających się, charytatywnych kompilacjach On Board Music.
⦁ LOEFAH
Loefah to jedna z kluczowych i odnoszących największe sukcesy postaci współczesnej sceny muzyki elektronicznej w Wielkiej Brytanii. Rozpoczynając karierę jako jeden z pionierskich producentów wczesnego dubstepu i członek kolektywu Digital Mystikz, poczuł wreszcie frustrację w związku z ograniczeniami tego gatunku, co doprowadziło do tego, że zaczął grać i wydawać – poprzez swoją wytwórnię Swamp81 – utwory, które pozbawiły go “muzycznych nadmiarów”, pozostawiając tylko bas i „swędzące” rytmy automatu perkusyjnego.
⦁ MŁODY DZBAN
Młody Dzban, czyli Tomek z Wrocławia – raper, wędkarz, poeta, filantrop oraz ziomek. Ma na koncie już 7 wydawnictw, niezliczone utwory wyrzucone do sieci, a także projekty kooperacyjne z innymi raperami. W 2019 roku wydał EP pt. „Życie na parkingu”, która sprawiła, że stał się rozpoznawalny. Jego dotychczasową dyskografię zamyka album pt. „Lovesongi, których nie puszczą w polskim radiu” z 2020 r.
⦁ OLIVIA
Olivia jest DJ-ką, producentką i promotorką z Krakowa. Jej specjalnością jest muzyka techno, electro i acid. Współorganizuje cykl wydarzeń We Are Radar. Niedawno dołączyła do kolektywu Oramics, którego działania mają na celu wzmocnienie widoczności kobiet i osób niebinarnych na scenie muzycznej. Występuje jako Morskie Oko, wspólnie z Chino i Steffenem Bennemannem. W swoich setach grywa surowe i mroczne dźwięki. Olivia fascynuje się muzyką lat 80. i czerpie głęboko z klasycznych brzmień Detroit, electro i acid, mieszając je z muzyką industrialną oraz dźwiękami inspirowanymi cold wave’em. W 2020 roku wydała EP-kę pt. „Dancing Snake” nakładem holenderskiej wytwórni Pinkman. Wydawnictwo zebrało pozytywne recenzje prasy zarówno polskiej, jak i międzynarodowej, zdobywając uznanie m.in. magazynu “Groove”. Obecnie szykuje się do wydania swoich kolejnych produkcji, które ukażą się już w tym roku.

⦁ PIERNIKOWSKI
Robert, białas, współzałożyciel Primeshitu. Producent, wokalista, mistrz ceremonii. Kombinator. Współtwórca takich załóg jak Napszykłat i Syny, autor solowych krążków „Się żegnaj” i „No Fun”, soniczny kolaborant tak różnych postaci jak Adam Gołębiewski, BNNT, Łukasz Rychlicki, Jan Klata czy duet Coals. Raper z wyboru, eksperymentator z powołania, prymitywista z przekonania. Raper, który się nie boi, eksperymentator, którego twórcze ścieżki zawiodły z ciasnych przestrzeni wprost na sceny wielkich festiwali muzycznych, prymityw(ista), który swoją naiwność przekuł w siłę. Głos miasta, kamienic, bloków i ludzi je zamieszkujących, ludzi starych, z problemami i dzieciaków na froncie. Jeden z tysięcy, a jednak pośród tych tysięcy zupełnie unikatowy. Piernikowski zaprezentuje live set oparty na niepublikowanym wcześniej instrumentalnym materiale oraz na ścieżce dźwiękowej do filmu pt. „Świat jest jak echo”, który miał premierę 15 kwietnia 2021 roku.

⦁ RIBÉ LIVE
Ribé to synteza całego życia poświęconego techno, bez tabu, bez zasad, ale ze sztywnością, surowością i niemal chorobliwym pragnieniem tworzenia nowych dźwięków.|
⦁ SATL
Urodzony w Polsce, ale mieszkający w Rotterdamie, Satl jest jednym z czołowych przedstawicieli nowej generacji producentów Drum & Bass.
⦁ SANSIBAR LIVE
Manipulując rytmami i częstotliwościami, Sansibar zamienia międzygalaktyczne promienie kosmiczne w podróż dźwięku z góry na dół. Sansibar to producent i DJ z Helsinek. Grał na całym świecie od wielkich festiwali po kameralne koncerty klubowe. Wcześniej Sansibar wydawał muzykę w różnorodnym wydaniu dla wytwórni takich jak Natural Sciences, Émotsiya, Darknet czy Unikanie.
⦁ SIMONE GIUDICE LIVE
Simone Giudice, rocznik ’89, jest kompozytorem, który do świata muzycznych eksperymentów wchodzi przez drzwi klubu. Jego nastawienie na techno i taniec wywodzi się z głębokiego studium dźwięku, które miało miejsce podczas studiów akademickich w zakresie kompozycji elektroakustycznej w Konserwatorium Muzycznym „Santa Cecilia” w Rzymie. W swojej podróży jako sound designer nieustannie oscyluje pomiędzy intymnym ambientem, muzyką dronową, eksperymentalnymi ścieżkami dźwiękowymi, a także osobliwymi, rytmicznymi formami ambient techno. W 2016 roku współtworzył eksperymentalny projekt A/V Meta – wydając EP-kę w Kabalion Rec. – oraz odbywając kilka rezydencji artystycznych. Jego solowy debiutancki album „Oltre” ukazał się nakładem Delirio Rec. Jego drugi album, „Materia”, wydany w 2021 roku przez legendarną, pionierską wytwórnię Semantica Rec., zdobył rozgłos za sprawą ambitnego zadania syntezy IDM-u, muzyki dronowej oraz głębokich eksperymentów dźwiękowych.

⦁ SK.EIN
SK.EIN to solowy projekt Sergeia Kravchenki, białoruskiego twórcy, na co dzień architekta i członka zespołu Port Mone, który podczas pobytu w Gdańsku, pod okiem Jacaszka, zarejestrował swój debiutancki album. Zanim do tego doszło, Sergei od najmłodszych lat eksplorował różne płaszczyzny muzyczne, m.in. grając na perkusji w kapeli punk-rockowej, zespole reggae, skończywszy na projekcie Paparis, w którym improwizował “w rytmach krautrocka i minimal techno”. Jedyną rzeczą, która nigdy się nie zmieniła, jest wręcz obsesyjny nawyk nagrywania dosłownie wszystkiego, co tylko się da. A z kolei to, w połączeniu z myśleniem strukturalnym architekta, naturalnymi predyspozycjami do improwizacji, eksperymentu oraz miłością do ambientu i minimalizmu, zaowocowało niezwykłym albumem “Crossfades”.
⦁ TIM REAPER
Szef wytwórni Future Retro London i miłośnik wszystkiego, co związane z Jungle, Drum & Bass i Hardcore. Jego niesamowity dorobek producencki oraz legendarna wytwórnia Future Retro London zapewniły mu reputację artysty stojącego na czele nowej fali jungle i drum & bass.
⦁ YOUNG MAJLI
Young Majli to alias Marty Malinowskiej, DJ-ki i radiowczyni mieszkającej w Warszawie. Marta obecnie prowadzi audycje w Radiu 357, duchowym następcy legendarnej Trójki. Mimo przeprowadzki do stolicy, wciąż jest mocno związana z wrocławską sceną skupioną wokół ekipy Regime Brigade. Na jej brzmieniu swój mocny ślad odcisnął kulturowy tygiel muzyki bassowej UK i Nowego Jorku z początku lat 10., gdzie słodkie melodie R&B zderzały się z lodowatymi beatami grime’u. To jednak zaledwie zalążek jej stylu. Jako członkini Regime, kolektywu, który promuje najbardziej ekscytującą lokalną sztukę i muzykę, poprzez swój label i eventy, Marta szybko stała się jedną z najbardziej wpływowych postaci w świecie w nietechnonormatywnej muzyki klubowej w Polsce. Znana jest ze swoich eklektycznych setów zmiksowanych na gładko.

⦁ ZDECHŁY OSA
Zdechły Osa – rocznik ’97, wrocławski Kosmos. Twórca, którego nie sposób nazwać ani raperem, ani rockmanem, ale z czystym sumieniem można go określić mianem jednego z ciekawszych głosów krajowego podziemia schyłku drugiej dekady XXI wieku. Jak żaden inny potrafi ująć przećpanego, depresyjnego ducha obecnych czasów w formie krótkiej, brudnej, acz chwytliwej piosenki. Na koncertach jego fani kręcą młyn pod sceną jak na hardcore’owych gigach.

Up To Date Festival odbędzie się w dniach 3-4-5 września 2021 r.

Bilety na
https://goingapp.pl/
https://empikbilety.pl/
https://www.biletomat.pl/


Up To Date Festival odbywa się w Białymstoku, w samym sercu północno-wschodniej Polski. Każdego roku, od ponad dekady UTDF odwiedza ponad 10 tys. gości, zaś wydarzenia festiwalowe mają swoje miejsce w tak różnorodnych przestrzeniach, jak Stadion Miejski w Białymstoku, Opera i Filharmonia Podlaska czy Pałac Branickich. Misją Up To Date Festivalu jest prezentacja przeróżnych gatunków muzyki elektronicznej i basowej, zaczynając od ambitnego rapu, przez muzykę techno, electro, na ambiencie i współczesnej klasyce kończąc.

Większość aktywności festiwalowych rozgrywa się wokół trzech scen: Pozdro Techno, Centralny Salon Ambientu oraz Beats. Za każdą z nich stoi nasza autorska myśl i filozofia, które da się odczytać nie tylko z charakterystycznej scenografii czy aranżacji przestrzeni, ale przede wszystkim z samego doboru występujących na nich artystek i artystów.